کد مقاله A22: نقش مهم قابلیتهای مسئولیت اجتماعی یکپارچه در بهبود مزایای رقابتی پایدار+ ترجمه
این مقاله دارای 12 صفحه بوده که در سال 2016 منتشر شده است. چکیده لاتین و ترجمه آن را می توانید از قسمت زیر مشاهده کنید. برای سفارش این ترجمه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
09384505489
کد مقاله A22
چکیده
هدف: پژوهش حاضر به بررسی اثر قابلیتهای مسئولیت اجتماعی یکپارچه(CSR) بر سازمان مشارکتی و متعاقباً روی مشتری مداری و بالا بودن قیمت که ازجمله مؤلفههای کلیدی برای کسب مزایای رقابتی به شمار میروند، میپردازد.
طراحی/روششناسی/رویکرد: پژوهش حاضر برای جمعآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه بهره برده که کارمندان یک شرکت کرهای را هدفگیری کرده است. بالغبر 168 پرسشنامه قابلقبول از 7 شرکت کرهای جمعآوری شد که دارای فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکت و روابط عمومی بودند.
یافتهها: قابلیت مسئولیت اجتماعی یکپارچه و روابط عمومی شرکت باعث بروز مسئولیت اجتماعی شرکت و توانایی شرکت مشارکتی (CSR) میگردد که بهنوبهخود مشتری مداری را افزایش داده و باعث بالا رفتن قیمت میگردد. نتایج حاصل از پژوهش تجربی نشان میدهد که یک شرکت باید هر دو قابلیت مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی را بهمنظور بهبود و ارتقای نگرش مثبت کارکنان در جهت فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکت(CA) و توانایی شرکت مشارکتی در نظر بگیرد.
محدودیتهای پژوهش/پیشنهادهای کاربردی: این پژوهش یک بررسی جامع نقش مهم مسئولیت اجتماعی یکپارچه و قابلیتهای روابط عمومی و نتایج آن یعنی مشتری مداری و بالا بودن قیمت پرداخته است.
نوآوری پژوهش: درک قابلیتهای مسئولیت اجتماعی از حیث مزایای رقابتی برای اتخاذ یک استراتژی نوآور قابلیتهای مسئولیت اجتماعی الزامآور و ضروری است. پژوهش حاضر در تلاش است تا به این سؤال که آیا قابلیتهای شرکت برای پاسخگویی اجتماعی منجر به بهبود و کسب مزایای رقابتی شرکت میگردد یا نه.
کلمات کلیدی: بالا بودن قیمت، مشتری مداری، قابلیتهای مسئولیت اجتماعی یکپارچه (CSR)، توانایی شرکت مشارکتی، مسئولیت اجتماعی یکپارچه شرکت (CSR)، قابلیت روابط عمومی.
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
The important role of corporate social responsibility capabilities in improving sustainable competitive advantage
Abstract
Purpose – This study examines the effect of corporate social responsibility (CSR) capabilities on corporate association and, consequently, customer orientation and price premium, which are key to competitive advantage.
Design/methodology/approach – This study adapts survey instrument targeting employees of a Korean firm. A total of 168 usable questionnaires were collected from seven Korean firms that were conducting CSR and public relations (PR) activities.
Findings – CSR and PR capability induce positive CSR and corporate ability (CA) associations, which improve customer orientation and increase price premium. The results of our empirical study indicate that a company should consider both CSR and PR capabilities to enhance its employees’ positive attitude to its CSR activities and CA association.
Research limitations/implications – This study has undertaken a holistic examination of important role of CSR and PR capability and their outcomes, namely customer orientation and price premium.
Originality/value – Understanding of CSR capabilities in terms of competitive advantage is imperative to the establishment of strategic CSR initiatives. This study attempts to answer whether corporate capabilities for social responsiveness improve a company’s competitive advantage.
Keywords Price premium, Customer orientation, CSR capability, CA association, CSR association, PR capability
Paper type Research paper