کد مقاله A25: اعتبار سنجی متقابل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری (CBBE) با برچسب خصوصی در کشور اسپانیا+ترجمه
این مقاله دارای 12 صفحه بوده که در سال 2015 منتشر شده است. چکیده لاتین و ترجمه آن را می توانید از قسمت زیر مشاهده کنید. برای سفارش این ترجمه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
09384505489
کد مقاله A25
چکیده:
در سالهای اخیر تعداد متعددی از مدلهای ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری (CBBE) و شاخصهای ارزیابی در ادبیات و مبانی نظری نام/علامت تجاری ارائهشده است. بههرحال، ارزیابی و بررسی ارزش ویژه برند در حوزه برند خصوصی (PL) از محدودیتهای بالایی برخوردار است. این پژوهش در تلاش است تا اعتبار دو مدل برتر CBBE را که از سوی افرادی ازجمله Yoo و Donthu (2001) و Nam، Ekinci و Whyatt (2011) با یکدیگر مقایسه کند. بهمنظور آزمون مدلها و یک مقایسه تطبیقی، پژوهش حاضر دادههای پژوهش را از 236 پاسخدهنده که در ارتباط با برچسبهای بخش خصوصی در اسپانیا بودند، جمعآوری کرد. فهرستی از 30 عدد مدل و پوشاک ورزشی با برچسبهای خصوصی به پاسخدهندگان ارائه شد. این برندها /نامهای تجاری به مغازههای خردهفروش که در آن به فروش میرسند، ارتباطی ندارند. نتایج پژوهش حاضر حاکی از این است که مدل بسط دادهشده CBBE که از سوی Nam و همکاران (2011) و Ciftci، Ekinci و Whyatt (2014) ارائهشده است از پایایی بالایی برخوردار بوده و معتبرتر از مدل Yoo و Donthu برای ارزیابی برندهای تجاری خصوصی میباشد. همچنین در پایان این مطالعه توصیهها و پیشنهادات کاربردی مدیریتی ارائه خواهد شد.
کلمات کلیدی: ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، رضایتمندی مشتری، کیفیت خدمات، برچسبهای بخش خصوصی.
A Cross Validation of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) with Private Labels in Spain
Authors: Sebastian Molinillo, Yuksel Ekinci, and Arnold Japutra
Abstract In recent years a number of Consumer-Based Brand Equity (CBBE) models and measurement scales have been introduced in the branding literature. However, examinations of brand equity in Private Labels (PL) are rather limited. This study aims to compare the validity of the two prominent CBBE models those introduced by Yoo and Donthu (2001) and Nam, Ekinci, and Whyatt (2011). In order to test the models and make this comparison, the study collected data from 236 respondents who rated private labels in Spain. A list of 30 different fashion and sportswear PL was introduced to respondents. These brands do not make any reference to the retail store in which they are sold. Research findings suggest that the extended CBBE model introduced by Nam et al. (2011) and Ciftci, Ekinci, and Whyatt (2014) is more reliable and valid than Yoo and Donthu’s model for assessing PL. Theoretical contributions and managerial implications are discussed.
Keywords Consumer-based brand equity • Customer satisfaction • Service quality •
Private labels