کد مقاله A27: اختیار کنترل، استراتژی تجاری، و ویژگیهای سیستمهای اطلاعاتی حسابداری مدیریت + ترجمه
این مقاله دارای 7 صفحه بوده که در سال 2014 منتشر شده است. چکیده لاتین و ترجمه آن را می توانید از قسمت زیر مشاهده کنید. برای سفارش این ترجمه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.
09384505489
کد مقاله A27
چکیده
پدیده ارزشی اطلاعاتی در کشور اندونزی بهگونهای است که اطلاعات تنها در بخش تصمیمگیری بکار گرفته میشود؛ بلکه برای امور رسمی نیز بکار برده میشود. با بهکارگیری 195 پاسخدهنده از میان 430 مدیر شرکتهای تولیدی اغلب از میان Jakarta، Indonesia، ما در این پژوهش به آزمون و تحلیل این موضوع میپردازیم که آیا ساختارهای رسمی و غیررسمی اختیار کنترل و استراتژی تجاری روی ویژگیهای سیستم اطلاعاتی حسابداری مدیریت (MAIS) تأثیر دارد. در پژوهش حاضر مشاهده شد که اختیار رسمی و غیررسمی و استراتژی تجاری بهطور معنیدار و مثبتی روی ویژگیهای سیستم اطلاعاتی حسابداری مدیریت (MAIS) تأثیر میگذارد. استراتژی تجاری و رسمی اثر بالایی روی سیستم اطلاعاتی حسابداری مدیریت (MAIS) برای اتخاذ تصمیمگیری داشته این در حالی است که صورت رسمی آن اثر کمتری به همراه خواهد داشت. استراتژی تجاری اثر قوی وبرتری روی توسعه سیستم اطلاعاتی حسابداری مدیریت (MAIS) دارد. اختیار رسمی در نقطه مقابل صورت غیررسمی آن میباشد. استراتژی تجاری با اختیار رسمی نسبت به غیررسمی آن تطابق و سازگاری بالایی دارد. این مهم منجر میگردد استراتژی تجاری مدیران نباید تنها بر اساس اطلاعات رسمی باشد بلکه باید موارد غیررسمی آن را نیز در نظر بگیرند.
کلمات کلیدی: ویژگی های سیستم اطلاعاتی حسابداری مدیریت؛ استراتژی تجاری؛ اختیار ساختارهای کنترل رسمی و غیررسمی.
Control authority, business strategy, and the characteristics of management accounting information systems
Abstract
Phenomenon of value to the information in Indonesia is that information is not used for making decision but for official concern. Using 195 response respondents from 430 managers of the manufacturing companies mostly from Jakarta, Indonesia, we analyse and test whether the formal, and informal structures control authority and business strategy influence the characteristics of management accounting information system (MAIS). We found that the formal, informal authority and business strategy significantly and positively influence the characteristics of MAIS. The informal and business strategy have big effect on the MAIS for decision making, while the formal one has very much less effect. The business strategy has a very dominant influence on developing the MAIS. The Formal authority is opposite and not in line with the informal one. Business strategy is more adaptive to the informal authority than the formal one. This provided that managers’ business strategy moderately be based not by the formal information provided, but the informal one.
Keywords: Characteristics on management accounting information system; business strategy; formal and informal structures control authority