گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

سایت گروه آمار سبز با بی شمار محصولات آموزشی، لایسنس نرم افزارها

******************
پل ارتباطی با ما:
09384505489
ساعات پاسخگویی صبح ها: 11 الی 13؛ عصرها: 16 الی 18؛ «فقط در ساعات اعلام شده از طریق تماس تلفنی، پاسخگوی شما هستیم» روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل پاسخگویی فقط از طریق پیام رسان واتس اَپ و تِلگرام

******************
آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگرتان، کپی و پیست کنید و دکمه اینتر را بزنید:

Https://gstatgroup.com
توجه توجه
تهیه محصولات گروه آمار سبز تنها از طریق آدرس سایت بالا امکان پذیر است و هیچ ارسالی از طریق CD و DVD صورت نمی گیرد.
مواظب افراد سودجو باشید که در قالب نام برند گروه آمار سبز آموزش های بی ارزش را عرضه می کنند.

کد شامد ساماندهی:
1-1-765490-64-0-8

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

توجه: فایل اصلی این ویدئو در بسته آموزشی خودآموز تحلیل آماری پیشرفته کیفی با نرم افزار Nvivo 12 Plus فاقد هرگونه تیزر و آگهی تبلیغاتی است.

در این ویدئو آموزشی می‌خواهیم در ارتباط با دو مفهوم Cases  و Case Classification در نرم افزار انویوو (Nvivo 12 Plus Qualitative Analysis) صحبت کنیم. نمونه‌ها یا Cases یکی از مهم‌ترین ویژگی در نرم افزار انویوو به شمار رفته و بسیار مفید و کارآمد برای اکثر پژوهشگران حوزه کیفی می‌باشد. Cases  را می‌توان به‌عنوان شاخص اندازه‌گیری در نظر گرفت که به‌نوبه خود می‌تواند شامل موقعیت مکانی افراد، و یا نوع سازمان‌دهی و یا حتی واحدهای ساختاری باشد. ازآنجایی‌که این موارد و شاخص‌ها از یک پژوهشی به پژوهش دیگر متغیر و متفاوت هستند، می‌خواهم در این پروژه از شاخص افراد استفاده کنم. بهتر است که پژوهشگر در ارتباط با Cases و محتوای تأمل کند. درنتیجه، برای این منظور، یکی از فایل‌های مصاحبه را باز می‌کنیم و تشریح می‌کنیم که چرا مفید و مهم است. مشاهده می‌کنید که یک مصاحبه بین باربارا و هِنری صورت گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۲۲:۵۴
گروه آمار سبز

توجه: فایل اصلی این ویدئو در بسته آموزشی خودآموز تحلیل آماری پیشرفته کیفی با نرم افزار Nvivo 12 Plus فاقد هرگونه تیزر و آگهی تبلیغاتی است.

در این ویدئو آموزشی می‌خواهیم در ارتباط با دو مفهوم Cases  و Case classification در نرم افزار انویوو (Nvivo 12 Plus Qualitative Analysis) صحبت کنیم. نمونه‌ها یا Cases یکی از مهم‌ترین ویژگی در نرم افزار انویوو به شمار رفته و بسیار مفید و کارآمد برای اکثر پژوهشگران حوزه کیفی و رویکردهای آمیخته (کمی و کیفی) می‌باشد. Cases  را می‌توان به‌عنوان شاخص اندازه‌گیری در نظر گرفت که به‌نوبه خود می‌تواند شامل موقعیت مکانی افراد، و یا نوع سازمان‌دهی و یا حتی واحدهای ساختاری باشد. ازآنجایی‌که این موارد و شاخص‌ها از یک پژوهشی به پژوهش دیگر متغیر و متفاوت هستند، می‌خواهم در این پروژه از شاخص افراد استفاده کنم. بهتر است که پژوهشگر در ارتباط با Cases و محتوای تأمل کند. درنتیجه، برای این منظور، یکی از فایل‌های مصاحبه را باز می‌کنیم و تشریح می‌کنیم که چرا مفید و مهم است. مشاهده می‌کنید که یک مصاحبه بین باربارا و هِنری صورت گرفته است. هِنری مصاحبه‌کننده و باربارا مصاحبه‌شونده است. هنری سؤال می‌پرسد و باربارا پاسخ می‌دهد. برای افراد بسیار آسان است که به محتوا نگاه کند و ببیند که شخص مصاحبه‌شونده چه گفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۲۲:۱۶
گروه آمار سبز

توجه: فایل اصلی این ویدئو در بسته آموزشی خودآموز تحلیل آماری پیشرفته کیفی با نرم افزار Nvivo 12 Plus فاقد هرگونه تیزر و آگهی تبلیغاتی است.

همان‌طور که در ویدئو آموزشی قبلی نیز گفته شد، نرم‌افزارهای تحلیل کیفی متعددی وجود دارند که برخی از زبانه‌ها و تکنیک‌ها در جملگی آنها یکسان است. مثلاً یکی از این تکنیک‌های کاربردی، فن کشیدن و رها کردن فایل‌های مصاحبه به درون صفحه‌نمایش نرم افزار است. برای این منظور کافیست از قسمت اکسپلورر ویندوز با گرفتن کلیدهای میانبر Ctrl+A  فایل‌های موردنظرمان را انتخاب و سپس با کشیدن و رها کردن یک‌باره به داخل نرم افزار فراخوانی نمایید. توجه داشته باشید که فایل‌های فراخوانی شده که می‌تواند با هر فرمتی باشد، که تنها در بخش دیتا (Data) می‌توانیم فایل‌ها را مشاهده کنیم. برای این منظور، اگر به قسمت پوشه‌های زیرمجموعه بخش دیتا نگاهی بندازیم، مشاهده می‌کنید که سه پوشه Files، File Classification و Externals موجود است. در ارتباط با گزینه‌های دوم و سوم در ویدئوهای آموزشی دیگر به‌طور مفصل صحبت خواهیم کرد. اما در این ویدئو آموزشی می‌خواهیم به‌طور جامع بخش اول یعنی فایل‌ها را آموزش دهیم. برای این منظور، به‌منظور دسته‌بندی و گروه‌بندی فایل‌های مصاحبه، روی گزینه فایل راست کلیک کرده و گزینه New Folder یا پوشه جدید را انتخاب می‌کنیم. در پنجره جدیدی که باز می‌شود، در باکس اول می‌توانیم نامی برای گروه موردنظرمان تایپ کنیم. در گام بعدی می‌توانیم در قسمت توضیحات در صورت لزوم متنی را به‌منظور تشریح گروه، تایپ کنیم. حال مشاهده می‌کنید که مجرد انتخاب گزینه اوکی، پوشه جدیدی با نام انتخابی شما ایجاد می‌شود. نشانگر موس را روی این پوشه قرار داده و پنجره متناظر با آن نمایش داده می‌شود. حال می‌توانیم با رها کردن فایل‌ها در داخل این پنجره و یا از طریق زبانه فراخوانی (Import) فایل‌های مصاحبه را جهت تحلیل کدها فراخوانی نماییم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۱۶:۳۶
گروه آمار سبز

توجه: فایل اصلی این ویدئو در بسته آموزشی خودآموز تحلیل آماری پیشرفته کیفی با نرم افزار Nvivo 12 Plus فاقد هر گونه تیزر و آگهی تبلیغاتی است.

در این ویدئو آموزشی در ارتباط با شروع کار با نرم‌افزار nvivo 12 Plus  صحبت شده است. همان‌طور که می‌دانیم، نرم‌افزار کیفی انویوو یک نرم‌افزار کیفی هم‌رده با نرم‌افزارهای مکس کیودا (Maxqda analytics pro 2020) و اطلس تی ای (atlas.ti 9) است. این نرم‌افزار دارای چهار زبانه اصلی خانه (Home)، فراخوانی (Import)، ایجاد(Create)، پیمایش (Explorer) و اشتراک‌گذاری (Share) می‌باشد. از طریق زبانه خانه می‌توانیم از قسمت کلیپ بورد، گزینه‌های کپی و کات را مشاهده کنیم. از رایج‌ترین گزینه‌های این زبانه، ابزار جستجو (Query) یا گزینه طبقه‌بندی نمونه‌ها (Case Classification) می‌باشد. گزینه اول در بخش پیمایش این زبانه و گزینه دوم در قسمت طبقه‌بندی در نرم‌افزار انویوو قرار دارد. پس از باز کردن صفحه کاربری این نرم‌افزار، یک نوار ابزار در سمت چپ قرار دارد که شامل بخش‌های دسترسی سریع (Quick Access)، دیتا (Data)، کدها (codes)، نمونه‌ها (Cases)، نوتز (Notes)، گزینه جستجو (Search)، نقشه (Maps) و درنهایت گزینه خروجی (Outputs) است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۹۹ ، ۲۲:۳۷
گروه آمار سبز

یکی از نرم‌افزارهای قوی در حوزه مدل‌سازی معادلات ساختاری (Strctural Equation Modeling) نرم‌افزار ایموس (IBM SPSS AMOS 26) است. نرم‌افزارهای متعددی به‌منظور بررسی اثرات مستقیم (Direct Effect) و غیرمستقیم (Indirect) در قالب مدل‌های مفهومی به‌صورت ساختاری ارائه‌شده است که می‌توان به نرم‌افزار کمترین مربعات جزئی (Smart PLS)، لیزرل (Lisrel 10.20) و EQS  و امپلاس (Mplus 8.3) اشاره کرد. وقتی توزیع داده‌های پژوهش نرمال باشد و نیز تعداد ریکورد ها  (Records) یا پاسخ‌دهندگان بالای 200 نفر باشد، توجه دانشجویان و اساتید به سمت نرم‌افزار ایموس معطوف می‌گردد.

یکی از قابلیت‌هایی که در این نرم‌افزار در نظر گرفته‌شده است، ارزیابی خطای برآورد (Error Terms) برای هر یک از گویه های متناظر با متغیر هاست. به‌عبارت‌دیگر، وقتی‌که می‌خواهیم در نرم‌افزار ایموس یک مدل اندازه‌گیری (Measurement Model Assesmaent) ترسیم کنیم، باید به ازای هر سؤال یا گویه (Item)، خطای برآوردی در نظر گرفته شود . از سوی دیگر، پژوهشگر می‌تواند در این نرم‌افزار، کوواریانس هایی (Covaiances) را در مدل‌های اندازه‌گیری (Measurement Models) بین متغیرها و در مدل ساختاری بین متغیرهای مستقل ترسیم نماید. از سوی دیگر، اگر برازش مدل حاصل نگردید، می‌تواند با مراجعه به بخش پیشنهادات نرم‌افزار (Modification Indiexies) با ترسیم کواوریانس هایی بین گویه های تنها یک متغیر، نسبت به دستیابی به برازش مطلوب بین سازه‌های پژوهش اقدام نماید. نسخه‌های متعددی از این نرم‌افزار از سوی شرکت IBM ارائه‌شده است که اخیراً نسخه 26 آن منتشر گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مهر ۹۹ ، ۲۳:۰۳
گروه آمار سبز