گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

سایت گروه آمار سبز با بی شمار محصولات آموزشی، لایسنس نرم افزارها

******************
پل ارتباطی با ما:
09384505489
ساعات پاسخگویی صبح ها: 11 الی 13؛ عصرها: 16 الی 18؛ «فقط در ساعات اعلام شده از طریق تماس تلفنی، پاسخگوی شما هستیم» روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل پاسخگویی فقط از طریق پیام رسان واتس اَپ و تِلگرام

******************
آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگرتان، کپی و پیست کنید و دکمه اینتر را بزنید:

Https://gstatgroup.com
توجه توجه
تهیه محصولات گروه آمار سبز تنها از طریق آدرس سایت بالا امکان پذیر است و هیچ ارسالی از طریق CD و DVD صورت نمی گیرد.
مواظب افراد سودجو باشید که در قالب نام برند گروه آمار سبز آموزش های بی ارزش را عرضه می کنند.

کد شامد ساماندهی:
1-1-765490-64-0-8

نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) چیست؟

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۴۴ ب.ظ

نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) یک بسته نرم‌افزاری جهانی و شناخته‌شده برای پژوهش‌های مبتنی بر روش‌های کیفی و ترکیبی(mixed methods) می‌باشد. به‌عبارت‌دیگر، یکی از نرم‌افزارهای جامع در حوزه کیفی بوده و از سوی هزاران پژوهشگر بیش از 150 کشور در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) به کاربران در گردآوری، سازمان‌دهی، مصورسازی(visualize) و انتشار آن‌ها کمک بسیار شایانی می‌کند. این نرم‌افزار تحلیل کیفی که بر اساس نظریه یا تئوری گراندد (Grounded Theory) است  چارچوب‌های روش‌شناسی گوناگون و مختلفی را پشتیبانی می‌کند که شامل نظریه بنیادین، بازبینی ادبیات و مبانی نظری پژوهش، پژوهش‌های اکتشافی در حوزه بازار، تحلیل محتوای کیفی (qualitative content analyses) بوده و نهایت انعطاف‌پذیری را برای کاربران خویش فراهم کرده است.

همچنین نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) به کاربران خود آزادی در تحلیل طیف وسیعی از انواع داده ها را فراهم می‌کند. شما می‌توانید اسناد(documents)، فایل‌های پی‌دی‌اف(PDF files)، جداول(tables)، تصاویر(images)، فایل‌های چندرسانه‌ای(media files)، تویت های تویتر(Twitter tweets)، کامنت های یوتیوب(YouTube comments)، منابع جغرافیایی(geo references)، داده‌های بیوگرافیکی(bibliographical data)، و بیشتر از این نوع گونه ها که در اینجا به آن اشاره شد، در این نرم‌افزار فراخوانی کرده و درنهایت، با حداکثر سرعت و سهولت آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید.

کارایی نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) چیست؟

نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) به شما در گردآوری، مدیریت و دسته‌بندی، تجزیه‌وتحلیل، مصورسازی و انتشار داده ها از میان پژوهش‌های کیفی، کمی(quantitative) و روش‌های ترکیبی(qualitative) و آمیخته(mixed methods) کمک بسیار شایانی می‌کند. بالای 25 سال تجربه و توسعه پایدار که در حوزه روش‌شناسی کیفی صورت گرفته است درنهایت نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) ارائه شد که یکی از جامع‌ترین نرم‌افزارهای تحلیل کیفی جامع در صنعت پژوهش و مطالعه به شمار می‌رود. در این مقاله قصد داریم تا به‌طور جامع شمایی کلی از ویژگی‌های نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) را خدمتتان عرض کنیم.

دو نوع دیتا در یک برنامه (Different types of data – one program)!

نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) ظرفیت بسیار بالایی داشته و به‌راحتی می‌تواند بیشمار فرمت داده‌ای را که حتی شما فکرتان نیز به آن خطور نماید را هندل و اجرا نماید، لذا شما می‌توانید در استفاده از متریال دیتا و داده‌های گردآوری پژوهشتان بسیار منعطف باشید چراکه این نرم‌افزار انواع مختلفی از فرمت دیتا را شامل می‌گردد.

با نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA)، می‌توانید هر چیزی را فراهم و آماده کنید. خواه اینکه شامل اسناد متنی ساده، جداولی در قالب فایل اکسل یا فایل پی‌دی‌اف، یک تصویر، فایل‌های صوتی و تصویری، یک فایل با فرمت SPSS یا یک ریکورد بایوگرافیک(bibliographic record) یا حتی کامنت های یوتیوب و یا تویتر(tweet or YouTube) باشد. شما می‌توانید همه این فایل‌ها با نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) تجزیه‌وتحلیل کنید. شما می‌توانید حتی یک صفحه کامل یک وب‌سایت را با نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) با ابزار Web Collectorبه‌عنوان یک فایل پی‌دی‌اف با متن قابل جستجو (OCR) و یا یک تصویر در این نرم‌افزار فراخوانی کنید.

ابزار رونوشت نویسی(تهیه زیرنویس) برای رکوردهای صوتی و تصویری همراه با تمرکز روی ویژگی‌های گروه(On-board transcription tool for audio and video recordings as well as focus group features)

شما دوستان می‌توانید  باصرفه جویی در زمانتان از طریق تهیه زیرنویس به‌طور مستقیم از فایل‌های صوتی و تصویری در نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) اقدام کنید. شما حتی می‌توانید سرعت پخش فایل صوتی یا ویدئویی را بر اساس سلیقه خودتان کم یا زیاد کنید و یا به‌طور خودکار از سایت‌هایی که فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کنند، زیرنویس را تهیه کنید. با ابزار ست کردن وقفه‌های  زمانی در نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA)، می‌توانید به‌طور مستقیم از یک نقطه در نشانگر زیرنویس به نقطه مربوطه مدنظرتان پرش کنید و یا هر وقت که تمایل داشتید این بخش را مجدد بازنویسی کرده و یا گوش کنید.

همچنین نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) یک نرم‌افزار تحلیل داده‌های کیفی (QDA) جهانی است که شامل ویژگی‌های زیاد برای تمرکز روی گروه‌های موردبحث است. سخنران‌های مختلف می‌تواند به‌طور خودکار در این نرم‌افزار سازمان‌دهی و مدیریت شوند. لذا شما به‌راحتی می‌توانید سهم این بخش‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و نیز حتی می‌توانید هر سخنران را به‌صورت انفرادی تجزیه‌وتحلیل کنید. درنهایت می‌توانید به طرق مختلفی عمل مصورسازی را انجام دهید.

از  سازمان‌دهی و مدیریت داده‌هایتان در قالب گروه‌ها، ست‌ها و رنگ‌بندی‌ها لذت ببرید

(Have fun organizing your data with groups, sets and colors)

با نرم‌افزار مکس کیودا به‌راحتی می‌توانید داده‌های خودتان را در قالب گروه‌های اسنادی(از قبیل پوشه‌های قدیمی کلاسوری) قرار داده و یا متغیرهایی را به اسناد خود تخصیص دهید یعنی داده‌های جمعیت شناختی از قبیل سن، جنسیت و محل سکونت شهروندان.

از طریق سیستم فعال کردن آسان در این نرم‌افزار، شما می‌توانید به‌راحتی و با سهولت بسیار بالا همه داده‌هایتان را بر اساس مؤلف خاصی، و یا در یک‌زمان مشخصی از طریق تنها فشار دادن یک دگمه دسترسی داشته و آن را در قالب یک ست اسنادی ذخیره نمایید.

تقسیم‌بندی دیتا و بازیابی اجزای آن : کدها و بخش‌های بازیابی

کدها به‌منظور تقسیم‌بندی اجزای دیتا در یک پژوهش کیفی کاربرد دارند به‌عبارت‌دیگر، عنوان‌های مختلف در یک مصاحبه و یا حتی در بخش‌های مختلف یک تصویر و یا فایل صوتی و تصویری تنها می‌توان در قالب کدهایی تقسیم‌بندی کرده و از یکدیگر تفکیک کرد. با عملگر بازیابی در نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) می‌توانید با سرعت بسیار بالا و به‌آسانی این بخش‌ها را بیابید.

 می‌توانید به‌راحتی در این نرم‌افزار از میان میلیون‌ها رنگ کدهایی را ایجاد کنید و به بخش‌های مهم وزن‌هایی را اختصاص دهید و از این ویژگی‌ها استفاده نمایند و می‌توان به ابزارهای فیلترینگ در این نرم‌افزار اشاره‌کرده که می‌تواند بسیار برای کاربران نرم‌افزار تحلیل کیفی مکس کیودا مفید باشد.  کار با استیکرها و آیکون‌های احساسی یا ایموجی و استفاده از شرکات ها یا میانبرها برای آن دسته از کدهایی که زیاد استفاده می‌شوند، از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است. عملگرهای بسیاری در این نرم‌افزار امکان کدگذاری خودکار را برای کاربران فراهم و مهیا می‌سازد یعنی برای جستجوی نتایج یا بخش‌ها در پنجره بخش‌های بازیابی به‌راحتی می‌توانید از این عملگرها بهره ببرید.  اگر بخواهید که کدهای پروژه مکس کیودا (MAXQDA) خود را مجدد مرتب کنید، می‌توانید از ابزار کدگذاری خلاقانه(Creative Coding) در این نرم‌افزار استفاده کنید. این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد تا کد سیستم (code system) پروژه مکس کیودای(MAXQDA) خودشان را در دو پنجره کاری دوبعدی، مجدد سازمان‌دهی و مدیریت نمایند.

مکس کیودا 2018.1 همین‌جاست(MAXQDA 2018.1 is here!)

در این نسخه به‌روزرسانی شده 5 ویژگی جدید اضافه‌شده است که به شرح زیر است:

  • فراخوانی ویدئوها از یوتیوب (Import from YouTube): با استفاده از این ابزار کاربران می‌توانند کامنت ها و نظرات و همچنین زیرنویس‌های فایل ویدئویی را که می‌تواند شامل بازه‌های زمانی باشد را به داخل نرم‌افزار مکس کیودا(MAXQDA) فراخوانی نمایند تا از این طریق پیوندهای خودکاری از زیرنویس‌های ویدئوها و بالعکس ایجاد نمایند.
  • ورد کلود نسخه 2(Word clouds 2.0): ابزار ورد کلود (Word clouds) به‌طور کامل در این نسخه مجدداً همراه با طرح‌بندی‌های از پیش تعریف‌شده، طرح‌های رنگ‌بندی طراحی‌شده است و تا حد امکان با ابزار نسخه قبلی همخوانی بالایی دارد.
  • کد کلود(Code clouds): در این نسخه از نرم‌افزار کدها با فراوانی بسیار بالا با استفاده از این نرم‌افزار پیمایش شده و قابل‌مشاهده است.
  • اکسپورت گرفتن فایل‌های صوتی و خروجی گرفتن فایل‌های تصویری(Export audio and video extracts): با استفاده از این ابزار می‌توانید بخش‌های کدگذاری شده از فایل‌های صوتی و تصویری را به‌عنوان یک ویدئو مجزا و یا کلیک‌های صوتی را ذخیره کنید.
  • کدگذاری بخش‌هایی که به‌طور مستقیم از پنجره بخش‌های بازیابی قابل‌مشاهده هستند (Code segments directly from the Retrieved Segments window): با این ویژگی به‌راحتی می‌توانید با تکنیک کشیدن و رها کرده داده‌هایتان را به بخش‌های انتخاب‌شده از پنجره قسمت‌های بازیابی در قالب یک کد در بخش پنجره کد سیستم (Code System) مجدد کدگذاری نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی