گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

سایت گروه آمار سبز با بی شمار محصولات آموزشی، لایسنس نرم افزارها

******************
پل ارتباطی با ما:
09384505489
ساعات پاسخگویی صبح ها: 11 الی 13؛ عصرها: 16 الی 18؛ «فقط در ساعات اعلام شده از طریق تماس تلفنی، پاسخگوی شما هستیم» روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل پاسخگویی فقط از طریق پیام رسان واتس اَپ و تِلگرام

******************
آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگرتان، کپی و پیست کنید و دکمه اینتر را بزنید:

Https://gstatgroup.com
توجه توجه
تهیه محصولات گروه آمار سبز تنها از طریق آدرس سایت بالا امکان پذیر است و هیچ ارسالی از طریق CD و DVD صورت نمی گیرد.
مواظب افراد سودجو باشید که در قالب نام برند گروه آمار سبز آموزش های بی ارزش را عرضه می کنند.

کد شامد ساماندهی:
1-1-765490-64-0-8

در نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA)، شما می‌توانید در فایل‌های مصاحبه‌تان به طرق مختلفی عمل جستجو یا پیمایش را انجام دهید. یکی از این روش‌ها، جستجوی کلیدواژه‌های خاص و یا ویژگی‌های متنی منحصربه‌فردی با عملگرهای جستجو فرهنگ لغتی یا کلمه‌ای است. شاید شما با این روش از طریق برنامه‌های متن محور آشنا باشید. سبک و سیاق این روش چنین است که اساس در نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA)، یک قابلیتی در نظر گرفته‌شده است که از طریق آن کاربران می‌توانند  به‌طور هم‌زمان کلمات مدنظرشان را از میان حجم وسیعی از اسناد و فایل‌های مصاحبه جستجو نمایند. گزینه جستجو متنی فرهنگ لغتی (lexical text search)  تنها آن دسته از اصلاحاتی را پیدا می‌کند که درواقع در متن هویدا بوده و قابل‌مشاهده هستند.  جستجو از طریق مفاهیم تئوری و دسته‌بندی‌های موضوعی، از قبیل « Helper Syndrome» در یک مطالعه روی افراد داوطلب در کارهای اجتماعی، اصولاً نتایج مورد قبولی به دست نمی‌دهد.

با تخصیص کدها آن نیز به بخش‌های مناسب و درستی از فایل‌های مصاحبه در تحلیل‌های کیفی، آنگاه قادر خواهید بود که آن دسته از بخش‌هایی را بیابید که مرتبط با موضوع تعیین‌شده و یا مدنظر شماست. این روش جستجو بخش‌های کدگذاری شده (coded segments)، که در نرم‌افزار کیفی مکس کیودا (MAXQDA)  به‌عنوان بخش بازیابی (retrieval) نیز معروف است، تنها مستلزم این است که شما از پیش کدهایی را ایجاد کرده باشید و سپس آن‌ها را به بخش‌های خاصی از فایل‌های مصاحبه تخصیص داده باشید. بعدازاینکه کدهایی را در نرم‌افزار مکس کیودا از قسمت کد سیستم ایجاد کردید و درنهایت، آن‌ها را به بخش‌هایی تخصیص دادید، آنگاه قادر خواهید بود تا همه آن بخش را به‌گونه‌ای فراخوانی کنید که جملگی آن‌ها تنها با یک کد مشابه و یکسانی کدگذاری شده باشند. نرم‌افزار مکس کیودا (MAXQDA) روش‌های متنوع و گوناگونی به‌منظور بازیابی و فراخوانی این بخش‌ها در اختیار کاربرانش قرار داده است اما، اساساً این ابزار خروجی‌ها را بر اساس اسناد (documents) و کدهای(codes) موجود در یک پروژه به دست می‌دهد.

در توضیحاتی که در ادامه ارائه‌شده است نه‌تنها برای متون، بلکه همچنین برای بخش‌های کدگذاری شده روی تصاویر، فایل‌های پی‌دی‌اف، اسناد حاوی جداول ، فایل‌های صوتی و درنهایت، برای فایل‌های ویدئویی نیز کاربرد دارد.

کارکرد قابلیت بازیابی (retrieval) در نرم‌افزار تحلیل کیفی مکس کیودا (MAXQDA) بسیار آسان است:

ذکر این نکته بسیار مهم است که همه بخش‌های فایل‌های مصاحبه که از قسمت داکیومنت ها فعال‌شده است و درعین‌حال با یک سری از کدهایی نیز کدگذاری شده‌اند و آن کدها نیز در حالت فعال قرار دارند به‌اصطلاح به آن‌ها پنجره بخش‌های بازیابی یا  “Retrieved Segments”  اطلاق می‌گردد.

فعال کردن اسناد مصاحبه‌ای(Activating documents)

در گام نخست به بررسی فایل‌های مصاحبه می‌پردازیم. همه فایل‌های مصاحبه(All documents) و گروه‌های ایجادشده فایل‌های مصاحبه (document groups) در قسمت پنجره داکیومنت سیستم (Document System) فهرست شده‌اند. آنگاه، قدم اول فعال‌سازی فایل‌های مصاحبه است. وضعیت فعال بودن اسناد و فایل مصاحبه را می‌توان از رنگ نام اسناد و نماد اسناد تشخیص داد. اسناد و فایل‌های فعال‌شده به رنگ قرمز تغییر رنگ داده و علامت دایره رنگ خاکستری که در حالت غیرفعال بودن یک سند وجود دارد در حالت فعال بودن سند، به پیکان قرمز رنگ تغییر شکل می‌دهد. در تصاویر زیر این موضوع به وضوح نمایش داده‌شده است.

An inactivated document

An activated document

 

 

به‌مجرداینکه حداقل یک سند از قسمت داکیومنت گروه(document group) پنجره داکیومنت سیستم (Document System) فعال گردد، پیکان قرمز علیرغم اینکه برای سند مربوطه ایجاد می‌شود، برای آن گروه که سند در آن قرار دارد نیز ایجاد می‌شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی