گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

ارائه دهنده کلیه خدمات برتر دانشجویی از قبیل لایسنس نرم افزار، تحلیل آماری کمی/کیفی فصل چهارم پایان نامه، ترجمه، مشاوره و ...

گروه آمار سبز

سایت گروه آمار سبز با بی شمار محصولات آموزشی، لایسنس نرم افزارها

******************
پل ارتباطی با ما:
09384505489
ساعات پاسخگویی صبح ها: 11 الی 13؛ عصرها: 16 الی 18؛ «فقط در ساعات اعلام شده از طریق تماس تلفنی، پاسخگوی شما هستیم» روزهای پنج شنبه، جمعه و ایام تعطیل پاسخگویی فقط از طریق پیام رسان واتس اَپ و تِلگرام

******************
آدرس زیر را در نوار آدرس مرورگرتان، کپی و پیست کنید و دکمه اینتر را بزنید:

Https://gstatgroup.com
توجه توجه
تهیه محصولات گروه آمار سبز تنها از طریق آدرس سایت بالا امکان پذیر است و هیچ ارسالی از طریق CD و DVD صورت نمی گیرد.
مواظب افراد سودجو باشید که در قالب نام برند گروه آمار سبز آموزش های بی ارزش را عرضه می کنند.

کد شامد ساماندهی:
1-1-765490-64-0-8

این مقاله دارای 19 صفحه بوده که در سال 2017 منتشر شده است. چکیده لاتین و ترجمه آن را می توانید از قسمت زیر مشاهده کنید. برای سفارش این ترجمه می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

09384505489

کد مقاله B5

چکیده

هدف پژوهش حاضر تشریح اثرات سرمایه ذهنی (IC) و ظرفیت جذب (ACAP) روی ظرفیت نوآوری (INC) می‌باشد. از طریق بازنگری و مطالعه یک ادبیات و مبانی نظری جامع سازه‌ها توسعه داده شدند. مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM) برای آزمون فرضیه‌ها بر پایه 160 نمونه آماری متشکل از مدیران ارشد و میانی شرکت سایپا واقع در تهران بکار گرفته شد. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش، پرسشنامه استاندارد می‌باشد. پایایی این پرسشنامه با آزمون ضریب آلفای کرونباخ α تائید گردید. نتایج نشان داد که سرمایه ذهنی (IC) اثر معنی‌داری روی ظرفیت جذب (ACAP) و ظرفیت نوآوری (INC) دارد. ضرایب مسیر سرمایه انسانی (HC) و ظرفیت جذب (ACAP) بالقوه (0.40)  نشان داد که سرمایه انسانی (HC) اثر بسیار قوی روی ظرفیت جذب (ACAP) بالقوه داشته و سپس روی سرمایه سازمانی (OC)  و سرمایه اجتماعی (SC) دارد. همچنین ضرایب مسیر سرمایه سازمانی (OC) و ظرفیت جذب (ACAP)  واقعی () نشان داد که سرمایه سازمانی (OC) اثر بسیار قوی روی ظرفیت جذب (ACAP) واقعی داشته و سپس روی سرمایه انسانی (HC) و سرمایه اجتماعی (SC) تأثیرگذار است. درنهایت، بارهای عاملی  نوآوری در محصول (PR INV) برابر با 0.50 مشاهده گردید که بیانگر این است که PR INV متغیر برتر و قابل‌اندازه‌گیری برای تشریح ظرفیت نوآوری (INC) در شرکت سایپا می‌باشد.

کلمات کلیدی: سرمایه ذهنی (IC)، ظرفیت جذب (ACAP)، ظرفیت نوآوری (INC)، مدل‌سازی معادلات ساختاری (SEM).

Survey The Effects Of Intellectual Capital And Absorptive Capacity On Innovation Capability (Case Study Of Saipa Company In Tehran)

Abstract

The purpose of this research is to describe the effects of intellectual capital (IC) and Absorptive Capacity (ACAP) on Innovation capability (INC). Through a comprehensive literature review constructs were developed. Structural equation modelling (SEM) used to test research hypotheses based on a sample of 160 top and middle managers of SAIPA Company in Tehran. The data collection instrument of this research was standard
questionnaire. The reliability of this questionnaire was proved by Cronbach’s . The results showed that IC have a significant effect on ACAP and innovation capability. Path coefficients of human capital (HC) and potential ACAP (0.40) showed that HC have a biggest impact on potential ACAP than organisational capital (OC) and social capital. Also path coefficients of OC and actualised ACAP (0.30) showed that OC have a biggest impact on actualised ACAP than HC and social capital. Finally, loading of product innovation (PR INV) was 0.50 and it showed that PR INV is the best variable and measurement for describing INC in SAIPA Company.


Keywords: Intellectual capitals (IC); absorptive capacity (ACAP); innovation capability
(INC); structural equation modelling (SEM)

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی